رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز:

تبریز مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر تبریز مقصد گردشگری اصلی گردشگران داخلی و خارجی نیست، گفت: تورهای خارجی و داخلی تبریز را به عنوان مقصد گردشگری مطرح نمی‌کنند.

به گزارش تبریز بیدار سعید حاجی‌زاده با اعلام اینکه حتی در درون شهر هم نتوانسته‌ایم داشته‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه گردشگری تبریز را بشناسانیم، اظهار داشت: اگر همین امروز از بسیاری از افراد و مسئولان مطرح تبریز در مورد یک مکان خاص تاریخی و گردشگرپذیر سئوال کنیم شاید و قطعا این فرد اطلاعات کافی نداشته باشد و به نظرم این مورد اساسی‌ترین مشکل ماست.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه تبریز از نظر داشتن جاذبه‌های گردشگری هیچ چیزی از شهرهای دیگر کم ندارد و دارای بیشترین اثر و جاذبه ثبت شده ملی است افزود: اساسی‌ترین مشکل و مسئله‌ای که پیش رو داریم و باید چاره‌ای اساسی برای آن بیاندیشیم شناساندن تبریز هم به همشهریان تبریزی و هم داخل کشور و خارج کشور برای بحث ۲۰۱۸ است.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر تبریز مقصد گردشگری اصلی گردشگران داخلی و خارجی نیست، گفت: تورهای خارجی و داخلی تبریز را به عنوان مقصد گردشگری مطرح نمی‌کنند و لازم است در این خصوص ضمن بررسی علمی و اصولی مسئله راهکارهای مشخص تدوین و اجرا شود.

وی ادامه داد: در حالی که در بسیاری از آژانس‌های خارجی تورهای اصفهان شیراز و مشهد، تهران و حتی یزد وجود دارد ولی توری برای تبریزگردی در این آژانس‌های خارجی وجود ندارد.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه باید به هر حال تبریز را به دنیا بشناسانیم، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری و حضور در نمایشگاه‌های مختلف گردشگری در داخل و خارج می‌تواند به شناساندن تبریز کمک شایانی بکند.

حاجی‌زاده با اعلام اینکه نمایشگاه‌های گردشگری محلی هستند که از تمام شهرها و کشورها حضور یافته و داشته‌های خود را عرضه و شهر خود را معرفی می‌کنند، گفت: حضور در این نمایشگاه‌ها هم فرصت بسیار مغتنمی برای تبریز است که با حضور در آن بتواند استفاده کند و داشته‌های تبریز را بشناساند.

وی با تاکید بر اینکه تصور می‌کنم اگر بتوانیم تبریز را خوب بشناسانیم در زمینه توریست‌پذیر بودن شهر مشکل خاصی نخواهیم داشت گفت: معرفی و شناساندن تبریز هزینه‌های بالای آنچنانی و توانمندی‌های سخت‌افزاری زیادی نمی‌خواهد.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه ما باید در زمینه‌های نرم‌افزاری فعالیت خود را افزایش دهیم تا موفق باشیم، گفت: به نظر من برای ۲۰۱۸ هزینه سخت‌افزاری زیادی نیاز نداریم بلکه بیشتر کارهای نرم‌افزاری نیاز است. نمایشگاه‌ها، مارکتینگ و برندسازی تبریز می‌تواند در این راستا قطعا مفید باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *