به گزارش تبریز بیدار ، محمد حسین اسحقی با اعلام این خبر افزود: تولید آسفالت الیافی کربنی با افزودن فیلر سیمانی نتیجه پروژه تحقیقاتی با مشارکت سازمان عمران جهت بهبود کیفیت آسفالت متناسب با آب و هوای شهر تبریز است واین نوع آسفالت با هدف کاهش آثار مخرب بارش شدید برف، توسط مهندسان تبریزی تولید شده است.
وی ادامه داد: استفاده از مخلوطی که بتواند با افزایش چسبندگی قیر و مصالح سنگی، تنشهای بوجود آمده از پدیده های مانند حجم ترافیکی بالا، تکرار بارگذاری و نامساعد ازلحاظ جوی را تحمل کند و از بوجود آمدن انواع تغییرشکلها در روسازی بکاهد، می تواند هزینه ها ترمیم مستمر را کاهش دهد.
اسحقی با اشاره به ترمیم مسیر BRT با بهره گیری از آسفات مخصوص و افزودن فیلر سیمانی اظهار داشت: لایه نازک ۳ سانتی آسفالت مخصوص در مقابل آثار مخرب بارش شدید برف و کاهش دما مقاوم خواهد بود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تصریح کرد: در دومین روز آغاز عملیات ترمیم و لکه گیری معابر تبریز در هوای مناسب نسبت هفته قبل با همکاری مناطق دهگانه شهرداری شاهد پیشرفت هستیم و می توان گفت در صورت توقف بارندگی تا پایان اسفند ماه این عملیات به اتمام برسد.
اسحقی افزود: عملیات ترمیم آسفالت مسیر BRT از ساعات پایانی روز دوشنبه در حد فاصل باغ گلستان تا چهار راه شریعتی اجرا خواهد شد.
