سرویس شهری تبریزبیدار؛
کمتر از ۷۵ روز به زمان برگزاری انتخابات پیچیده و سخت شورای شهر تبریز زمان مانده و یک به یک کاندیداهای بالقوه شورای شهر، در حال تبدیلشدن به یک عنصر بالفعل هستند.
تشکیل ستادهای انتخاباتی و تجهیز دفاتر خود در مناطق مختلف، برگزاری جلسات خانگی و سخنرانیهای محفلی، حضور در لیستهای انتخاباتی و رایزنی برای فراگیری در این ائتلافها، ازجمله اقداماتی است که در سودائیان شورای شهر، در حال زمینهسازی برای حضور قوی در انتخاباتها هستند.
دراینبین نیز کاندیداهایی هستند که علیرغم حضور موج مکزیکی در کانالها و گروههای تلگرامی و تبلیغات گسترده انتخاباتی، همچنان در شیوههای سنتی تبلیغات انتخاباتی باقیماندهاند و نهار و شامهای چند صد نفری، تقریباً به برنامه هر هفتهای آنان تبدیلشده است.
این روزها علاوه بر گسترده شدن سفرههای شام و ناهار در منازل و تبلیغ کاندیدای موردنظر، تالارهای بزرگ مراسمات در سطح شهر تبریز، میزبان بسیاری از کاندیداها به همراه جمعی از افراد و طرفدارانشان هستند. سفرههاییپرهزینه تا کاندیدا از این طریق با سخنرانیهای پوپولیستی سبد رأیقابلتوجهی برای خود کسب کند.
هزینههای میلیونی و هنگفت این روزها به اوج خود میرسد و با آغاز تبلیغات رسمی، این برنامهها بیشتر و بیشتر خواهند شد. انگار هر چه روزهای تقویم میگذرد و نشاندهنده نزدیک و نزدیکتر شدن انتخابات است، رقابت برای گستراندن سفرههای شام و ناهار تبلیغاتی بیشتر میشود.
هرچند این سفرههای انتخاباتی تنها برای قشر خاصی پهن نمیشود، اما اخبار واصله به تحریریه تبریزبیدارحکایت از آن دارد که هستند کاندیداهایی که سودای بر سر زبان افتادن نامشان را دارندو سفره اطعام ناهار و شام برای کسب رأی را نه از تابستان و پاییز امسال، بلکه از بهار امسال و جشنهای نیمه شعبان آغاز کرده و به بهانههایمختلف (شما بخوانید کسب رأی) به هر آبوآتشی دست میزنند.
مشخص است که میزان وعده های انتخاباتی این کاندیداها بر سر سفره وعده های شام و نهار تا چه اندازه قابل تحقق نیست، اما در اینجاست که زوال سیاست انتخاباتی، فروکاست رقابتهای انتخاباتی و ظاهربینی رأی دهندگان ایرانی بیشازپیش خود را نمایان میسازد، تا درنهایت با رأی آنان، شورایی نامتجانس، قابل نفوذ و متشتت را شاهد باشیم.
عکس تزئینی است
