سرویس شهری تبریزبیدار؛
این روزها که بازار داغ تبلیغات انتخاباتی و شورایی شهر تبریز بالاگرفته و هر کاندیدای بالقوه و بالفعلی که از هم اکنون خود را جلوس کرده بر کرسی شورای این شهر میپندارند، به تبلیغات عجیبوغریبی روی آوردهاند.
اگر از شامهای چند صد نفری، بنرباران خیابانی، گروه دوستداران و حامیان و حتی در تازهترین و شاذ ترین نمونه که به قولی شور تخلف انتخاباتی را با عنوان “مهندس …. ۱۰۰ درصد” درآورده و دیوار سالمی در شهر نگذاشته اند بگذریم، بار دیگر باید مروری بر تبلیغات پوپولیستی و موجی برخی کاندیداها بیندازیم.
سیکل معیوب و ناقص انتخابات خصوصاً در انتخابات شورا همواره با انتقاد بسیاری از آگاهان و ناظران سیاسی همراه بوده و نتیجهعمدتاً ناگوار آن را در مقاطع مختلف همچنان در دوره پیشین انتخابات در تبریز مشاهده کردهایم. دورهای که بنا براظهارنظریک منتخب مردم در این شورا، همکار خود با «۲میلیون هزینه برای عکس و آرایش رأی آوردند!» رأی آورد.
این سیکل معیوب انتخاب بر اساس چهره فرد و رأی به میزان هزینهاش در آرایشگاه زنانه، امری نیست که بهسادگی از کنار آن بگذریم؛ چراکه یکی از اضلاع مهم دستگیریهای سال گذشته شورای شهر و شهرداری تبریز نیز با همین روند وارد شورای شهر شد و شد آنچه نباید میشد!
مردم تبریز باید هوشیار بوده و نگاهی به راهرفته بیندازند؛ راهی که ۴ سال شورای شهر تبریز را به حاشیه برده و آبرویی از این شهر در سطح کشور باقی نگذاشت. پس چهبهتر که نگاهی به کارنامه این افراد و نهصرفاًچهرهشان بیندازیم و بر اساسدومؤلفه مهم تعهد و تخصص راهی شورای شهر نماییم.
