به گزارش تبریز بیدار ، ، مهدی یوسفی با بیان این مطلب گفت: تیمهای ویژهای برای رسیدگی، گشتزنی و نظارت بر عملکرد پارکبانها تشکیل شده که از نزدیک بر عملکرد پارکبانها نظارت دارند تا درصورت مشاهده تخلف از سوی پارکبانها با آنها برخورد شود.
وی افزود: عدم برنامه ریزی وسیاست گذاری مناسب در زمینه مدیریت پارک حاشیهای صدمات زیادی به روند ترافیک شهر وارد میکند؛ از اینرو باید سیاستگذاریهای ما در راستای مدیریت و نظم دهی به پارک حاشیه ای وجلوگیری ازافزایش پارک بی رویه و پارک های دوبله در حاشیه خیابان ها باشد.
معاون حمل و نقل شهردارتبریز در ادامه، با اشاره به لزوم همکاری شهروندان در زمینه مدیریت پارک حاشیه ای، اظهار داشت: شهروندان نیز باید درنظر داشته باشند که تخلفات و دریافت وجه بیش از تعرفه پارکبانها را در مسیرهای غیر مکانیزه، به معاونت ودر مسیرهای مکانیزه به شماره مندرج در پشت کارت پارک گزارش دهند.
یوسفی تصریح کرد: شهروندان عزیز همچنین در نظر داشته باشند که با پارکبانهای متخلف به طور حتم برخورد خواهد شد و این در حالی است که معاونت تلاش دارد سیستمهای پارک حاشیهای را بهصورت کامل مکانیزه و هوشمند در شهر تبریز اجرایی کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: شهروندان می توانند در مسیرهای مکانیزه از شماره تلفن ۳۵۵۵۱۵۲۰ شکایت های خود را مطرح ودرمسیرهای غیرمکانیزه ویا شکایت از خود شرکت به معاونت حمل ونقل مراجعه نمایند.
معاون حمل و نقل شهردارتبریز، اضافه کرد: درهمین راستا نیز، گشتهای پارکبانی از ابتدای سال حدود ۲۲۰ ساعت حضور در شهر داشته اند وفعالیت پارکبانان را رصد کرده ودر صورت داشتن شکایت، در کمتر از ۱۰ دقیقه در محل مورد نظر حاضر شده اند .
یوسفی با بیان میزان تعرفه های پارک حاشیه ای نیز گفت: تعرفه های مصوب پارک حاشیه ای در سال گذشته درراستای عدم تضییع حقوق شهروندان در طول مسیرهای پارکبانی نصب واطلاع رسانی شده است؛ لذا از شهروندان تقاضا داریم ضمن تقاضای خودداری از پرداخت هرگونه وجه مازاد بر تعرفه مصوب، در صورت مشاهده اخذ وجه نقد ویا وجوه مازاد، مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات اداره کل مهندسی وایمنی ترافیک معاونت حمل ونقل اعلام نمایند .
وی افزود: رعایت حریم تقاطع ها وعدم توقف مقابل پلهای دسترسی اماکن ورعایت حقوق عابرین پیاده و زمان توقف مجاز از سایر مواردی است که باید توسط شهروندان رعایت شود.
