به گزارش تبریز بیدار به نقل از تسنیم، حجتالاسلام والمسلمین احمد حمیدی در جلسه مشترک ستاد ملی و استانی تبریز ۲۰۱۸ که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در هتل لاله تبریز برگزار شد، به عنوان رئیس کمیته تبلیغات، بازاریابی و امور بین المللی رویداد تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: سال گذشته فراخوان طراحی برند جامع گردشگری تبریز ۲۰۱۸ منتشر شد که از ۱۷ طرح رسیده به دبیرخانه یک اثر انتخاب و بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای برجسته شدن برند آن در سطح ملی هزینه شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به خواهرخواندگی تبریز با ۱۸ شهر دنیا گفت: باید از ظرفیت خواهرخواندگی در راستای توسعه گردشگری در سال۲۰۱۸ تبریز بیش از پیش استفاده کنیم.
وی از برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهرهای مختلف کشورهای همسایه خبر داد و افزود: در ارزروم و قازان به تازگی برگزار شده و برای برگزاری در شهرهای دیگر ازجمله خواهر خواندهها جهت معرفی بیشتر تبریز تلاش میکنیم.
حمیدی شرکت در نمایشگاههای بزرگ گردشگری همچون برلین، ابوظبی و کیش در سال گذشته را از جمله اقدامات مهم بین المللی در راستا شناساندن تبریز عنوان کرد و ابراز داشت: پیشنهاد میکنم نمایشگاه بینالمللی صنعت گردشگری که همه ساله در تهران برگزار میشود، امسال در تبریز برگزار شود تا اهالی این صنعت نیز با تبریز ارتباط و شناخت بهتری داشته باشند.
وی از برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام و شهرداران جاده ابریشم در ۲۰۱۸ میلادی در تبریز خبر داد و گفت: برنامه ریزی جهت برگزاری جلسه سازمان متروپلیس از دیگر امور انجام یافته توسط کمیته تبلیغات است.
رئیس کمیته تبلیغات و رسانه رویداد تبریز ۲۰۱۸ با تاکید بر استفاده از نمادهای هویتی و تاریخی در نمادهای ملی ایران ابراز داشت: پیشنهاد میشود که بر روی اسکناس و گذرنامههای ایران از نمادهای تبریز استفاده شده و یکی از خودروهای تولید داخل به نام یکی از نمادهای تبریز نامگذاری شود.
