به گزارش تبریز بیدار ، جلسه کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای شهر تبریز امروز به ریاست محمد اشرف نیا و با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.
اشرف نیا در ابتدای این جلسه با بیان اینکه حمل و نقل یک برنامه جامع می خواهد گفت: به جای اینکه گذشته را زیر سوال ببریم باید به کاری که می کنیم توجه داشته باشیم و تلاش کنیم اقدامات گذشته را بهیته کنیم.
در ادامه این جلسه نماینده یک شرکت خصوصی به تشریح طرح متروباس پرداخت و ضمن بیان ویژگی های محصول خود آن را با تراموا مقایسه کرد و حداکثر وزن ۵۷ تن و حداکثر ظرفیت ۳۰۰ نفر از ویژگی های متروباس نامیده شد. پس از توضیحات نماینده این شرکت بخش خصوصی کارشناسان و مدیران سوالات و ابهامات مربوط به گزارش را اعلام کردند.
در پایان این جلسه اشرف نیا با تقدیر از اعضای شورا و کارشناسان کمیسیون گفت: در جلسات باید به بخش خصوصی و سرمایه گذاران امید بدهیم و دنبال تخریب و ناامید کردن آنها نباشیم و با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است که تولید و اشتغال بوجود می آید نه با بزرگ کردن دستگاه اداری.
رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، حمل و نقل شورای شهر تبریز گفت: کارهای ما باید اصلاحی باشد و مسیر را رفته را باید اصلاح کنیم با تخریب به جایی نخواهیم رسید و نباید به سرمایه گذار نگاه منفی داشته باشیم.
وی افزود: موضوع حمل و نقل عمومی باید با تکیه به نظرات کارشناسی حل شود ولی اینکه چگونه با افراد برخورد کنیم موضوع دیگری است، یک تیم کارشناسی از کارشناسان کمیسیون و سازمان قطار شهری درباره تراموای ریلی و بدون ریل تشکیل شود و تمام محاسن و معایب هر دو سیستم را بررسی کنند و نتایج بررسی را به کمیسیون اعلام کنند.
همچنین در این جلسه عبداله تقی پور سه پیشنهاد مطرح کرد که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت. بر این اساس کمیسیون تصویب کرد شهرداری در سال آینده نسبت به هوشمندسازی زیرگذرهای طولانی شهر اقدام کند؛ همچنین کمیسیون مصوب کرد اتوبوس هایی که در شهر وجود دارد و همچنین اتوبوس های جدید از یک رنگ واحد تبعیت کنند و به نماد شهر تبدیل شوند.
و بر اساس سومین پیشنهاد کمیسیون مصوب کرد: با توان یک شرکت خصوصی که در حال فعالیت است در صورت اجرای پیاده راه جمهوری از اتوبوس های برقی که تولید آن شرکت است استفاده کنند.
