به گزارش تبریز بیدار ، اروجعلی علیزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای وظیفه نگهداری از راه های استان را بر عهده دارد.
وی در ادامه در خصوص پایانه مرزی خداآفرین گفت: قرار بود از زمان آزادسازی مناطق قره باغ پایانه مرزی تاسیس شود که این پروژه فرآیند طولانی دارد. اداره کل راهداری مجری این طرح می باشد و تیمی جهت بررسی به آن منطقه اعزام شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در مورد آزادراه های استان گفت: آزاد راه ها پروژه های بخش های خصوصی هستند و اداره راهداری در آنها هیچ نقشی ندارند و دولت به آنها کمک می کند.
وی در مورد آزادراه تبریز زنجان گفت: وضعیت آسفالت این آزادراه در سال ۹۷ بسیار اسفبار بود که با رایزنی ها شرکت سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی هزینه شده است.
علیزاده با بیان اینکه سال گذشته آمار تصادفات ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۸ خود کاهش داشته است، گفت: امسال متاسفانه با افزایش تصادف روبرو هستیم و از این حیث در رتبه های بالای کشوری قرار گرفتیم.
وی در واکنش به نقدها به شیب آزادراه تبریز سهند نیز گفت: نگهداری و بهره برداری اتوبان تبریز- سهند در دست بخش خصوصی بوده و با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی کوهستانی بوده، تا هفت درصد شیب برای جادهها استاندارد است و از این جهت آزادراه تبریز سهند استاندارد است.
علیزاده در مورد سایر مطالبات مردمی پیرامون آزادراه تبریز سهند بیان داشت: تجهیزات روشنایی آزادراه تکمیل نشده است، این آزادراه در دست وزارت راه و شهری سازی است و فقط زمستان سال پیش فقط نگهداری از آن بر عهده ما بود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل در مورد افزایش تصادفات در آزادراه شهید کسایی گفت: استاندارد این اتوبان مشکلی ندارد و علت تصادفات در تفاوت استاندارد سرعت درون شهری و برون شهری است.
وی خاطر نشان کرد: سرعت در اتوبان شهید کسایی سرعت ۱۲۰ کیلومتر است اما خودروها حین تغییر مسیر به سمت مناطق مسکونی، سرعت خود را تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پایین میآورند و همین مساله باعث تصادفات می شود.
انتهای پیام/
