به گزارش تبریزبیدار، جلسه امروز شورای شهر تبریز با بررسی دستور جلسات پیگیری شد.
اصلاح محل حادثه مترو با ۵۹۰ میلیون تومان
دستور جلسه اول: بررسی گزارش حسابرسی سال های ۹۸و ۹۹ سازمان قطار شهری
فضلی زاده، مدیر موسسه حسابرسی طی سخنانی گفت: در سال مالی مورد گزارش بر اثر تصادف قطار شهری (خروج از ریل) خط یک، یکی از واگن ها خسارت دیده است که این واگن طبق صورت جلسه تحویل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز و حومه گردیده است.
وی افزود: هرچند تعدیل حساب ها از این بابت ضروریت دارد اما به دلیل عدم دسترسی به شواهد مربوط به میزان خسارت قابل دریافت از شرکت بیمه گر و عدم احضار نظر مشاور حقوقی سازمان در این خصوص و عدم دریافت تائیدیه شرکت بیمه گر، تعیین آثار مالی ناشی از این مورد به صورت های مالی مورد گزارش برای این موسسه امکان پذیر نمی باشد.
باقری معاون سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز در خصوص حادثه متروی تبریز در سال ۹۹ گفت: پرونده در دادگاه مطرح است و ۲ نفر از شرکت بهره برداری و ۲ الی ۳ نفر از سازمان قطار شهری به دادگاه معرفی شده و از اول امسال حکم برای بازسازی داده شده و مسائل اصلاح سازی در سال ۱۴۰۰ انجام شده است.
باقری اضافه کرد: قطار شهری هیچ گونه بدهی مالیاتی به اداره مالیات ندارد و مشکلی از بابت مالیات نداریم.
وی، میزان خسارت وارد شده در حادثه متروی تبریز را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرده و گفت: پیمانکار مربوطه از اجرای وظیفه قانونی خود بعد از حادثه سرباز زد و سازمان قطار شهری پیمانکار دیگری را جایگزین کرد و با هزینه ۵۹۰ میلیون تومان اصلاح شد.
این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.
عدم توقف مترو در ایستگاه چهارراه شهید بهشتی
در ادامه حکیمه غفوری عضو شورای شهر طی تذکری گفت: شهروندان گلایه دارند مترو تبریز از طرف آبرسان به سمت بازار در ایستگاه چهارراه شهید بهشتی توقف ندارد دلیل این موضوع چیست؟
وحید کیا، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز پاسخ داد: به دلیل کارهای عمرانی که در این ایستگاه وجود داشت موقتا این ایستگاه تعطیل بود و از امروز بازخواهد شد.
دستور جلسه دوم: سخنرانی میان دستور حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز
کاش نام میدان، آذربایجان نبود
زعفرانچیلر طی سخنانی اظهار داشت: در رابطه با پروژه های بزرگ توفیقی نداشتیم. سال ها در مورد میدان آذربایجان ، انتقال فرودگاه تبریز، اتوبان شهید کسایی و انقال زندان و … شهر تبریز حرف زدیم، از اعضای شورا در خواست داریم در مورد پروژه های بزرگ جلسه ای تشکیل شود و در بودجه سال آینده برای این پروژه ها پیش بینی کنیم.
وی افزود: اگر شورای ششم هم بتواند یکی از پروژه های بزرگ را تکمیل کند برای همیشه در ذهن مردم باقی خواهد ماند.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه اتوبان شهید کسایی جزو پر حادثه ترین جاده های تبریز می باشد، افزود: روزانه ۱۵۰ هزار تردد در این مسیر اتفاق می افتد و ۶ درصد تصادفات در این مسیر می باشد.
وی با اشاره به ترافیک و تصادفات این اتوبان، اضافه کرد: دوربین های ثبت تخلف و روشنایی در این مسیر کم می باشد. رمپ این جاده با مشکل زیادی مواجه می باشد و احداث کمربند سوم ضروری می باشد.
زعفرانچیلر به ضرورت ورود شورای ششم به موضوع میدان آذربایجان تاکید کرده و گفت: باید چشم خود را باز کنیم، شورای ششم تمام می شود. ای کاش نام آذربایجان برای این میدان انتخاب نمی شد چون شأن نام آذربایجان زیاد است.
وی ادامه داد: این پروژه در صورت تکمیل جزو بزرگ ترین میدان ها و آبروی شهر تبریز آبرو حساب می شد. گردشگرانی در این میدان با فاجعه روبرو می شوند و این پروژه آبروی شهر تبریز را برده است.
اتوبان شهید کسایی؛ شهرداری مسئول است یا راهداری؟
شهردار کلانشهر تبریز در پاسخ به زعفرانچیلر گفت: متاسفانه شهرداری مجموعه ای شده که همه وظایف خود را گردن آن میاندازند.
یعقوب هوشیار در مورد اتوبان شهید کسایی گفت: اداره راهداری در اتوبان کسایی وظایف خود را بر گردن شهرداری انداخته است. ما میگوییم این اتوبان را تحویل ما دهید تا کار اجرایی صورت بگیرد.
وی افزود: به دادستان نامهای نوشته و اعلام شکایت کردیم و نباید مردم خسارت این کار را بدهند.
وی ادامه داد: تبادل اتوبان تبریز سهند را نیمه کاره گذاشته اند و دیگر نقاط را نیز همینطور به امید اینکه شهرداری تبریز این اقدامات را انجام خواهد داد.
شهردار تبریز به پیگیری های خود در این زمینه اشاره کرده و گفت: با آقای استاندار نیز در این رابطه صحبت کردیم. نامه ای به دادستان نوشتیم که اداره راهداری ما را با نامهنگاری مدیریت میکند و وظایف خود را گردن شهرداری میاندازد.
وی همچنین گفت: در برخی نقاط که جزو وظایف راهداری است، معارضانی وجود دارد که حل نشده است.
هوشار اضافه کرد: بحث کمربندی سوم در اتوبان شهید کسایی شروع شده و ما نیز پیگیر هستیم و با توجه به اینکه فصل بودجه مجلس شورای اسلامی است در جلسه با نمایندگان این موضوع را مد نظر قرار دهند.
وی در مورد میدان آذربایجان نیز گفت: ما مجبوریم وضع موجود را جمع کنیم. ورودی و نمای میدان را بررسی و طرحی ایجاد کردیم.
هوشار بیان داشت: ۵۰۰ مترمربع از نمای میدان کار شده است. به دنبال مطالعه موضوع اصلی ترافیک در میدان آذربایجان هستیم و امکان اجرایی را مورد بررسی قرار میدهیم.
دستور جلسه سوم: بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز تملک ملک در اختیار آقای م واقع در اراضی ملی حاشیه ترانشه رمپ یوسف آباد به پاسداران و موارد مشابه
شهردار کلانشهر تبریز در این بره گفت: در این مکان ها ساخت و ساز های غیر مجاز انجام شده است ولی چون در مناطق کم برخوردار می باشد شهرداری نگاه حمایتی دارد.
این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.
چه خبر از باشگاه داری شهرداری؟
دستور جلسه چهارم: بررسی اساسنامه شرکت ورزشی شهرداری تبریز
شهردار کلانشهر تبریز در این باره گفت: اعضای هیات تطبیق با ملاحظه مصوبه شورای شهر در تدوین اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز (سهامی خاص) با کلیات مصوبه موافقت کردند.
وی افزود: فرمانداری ضمن تایید این طرح نامه ای را ارسال کرده که در آن از شورا خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت به این نامه جواب دهد.
هوشیار خاطر نشان کرد: اعضای هیات با ملاحظه مصوبه شورای شهر در تدوین اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز (سهامی خاص) ضمن موافقت با کلیات مصوبه و یادآوری اینکه مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداریها و دهیاری های وزارت کشور، با انعکاس موارد اصلاحات لازم در اساسنامه مقرر نموده که پس از اعمال ملاحظات و اصلاحات، مراتب برای امکان بررسی نهایی، تایید و ابلاغ اساسنامه، به مرجع محترم مذکور مجددا ارسال گردد.
انتهای پیام/
