جوابیه سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری؛

هیچ نیرویی بدون مجوز در مترو جذب نمی‌شود

در پی اظهارات روح الله دهقان نژاد عضو شورای شهر مبنی بر جذب نیروی جدید در مترو، روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز جوابیه داد.

به گزارش تبریزبیدار، در جوابیه سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز آمده است:

بهره‌برداری از خط یک با سه فاز انجام می‌گیرد. هم‌اکنون در فاز یک و دو (حدفاصل ایستگاه ائل‌گولی تا میدان کهن) از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ عصر به شهروندان خدمات‌رسانی انجام می‌دهیم؛ طبق آیین‌نامه مصوب به صورت دو شیفته در هر ایستگاه به ۱۶ نفر نیروی انسانی نیاز داریم؛ اما با قرار گرفتن ۵ ایستگاه در فاز سوم (گازران، لاله، میدان امام حسین، شهید باکری و نور) که – با کارهای جهادی تکمیل و اخیراً به بهره‌برداری رسیده است – با لحاظ بهره‌برداری تک شیفت از این ایستگاه‌ها، فعلاً به ۵ نفر(غیر از نگهبان و نیروی خدماتی) در هر یک از ایستگاه‌های فاز سوم، نیروی انسانی نیاز است؛ سازمان حمل و نقل ریلی طی نامه‌ای نیاز به ۲۱۴ نفر نیروی انسانی را برای رفع کمبود نیرو انسانی شهرداری به حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی اعلام کرده است.

از سوی دیگر با توجه به تخصصی بودن برخی بخش‌های ساختاری مترو و با لحاظ نمودن سیاست شهرداری مبنی بر برون‌سپاری بخش‌های مختلف تخصصی مانند تعمیر و نگهداری، سازمان حمل ونقل ریلی با حضور نمایندگان حقوقی، بازرسی، حراست و امور مالی شهرداری تبریز نسبت به برگزاری مناقصه اقدام نموده است تا ضمن جلوگیری از اضافه شدن نیروی جدید به بدنه شهرداری، با اتمام مفاد قرارداد و تحویل پیمانکار کارهای تخصصی مزبور نیز سامان یابد. سازمان درخصوص افراد شاغل یا به‌کارگیری توسط پیمانکار هیچ گونه اجازه دخالت ندارد و تنها پیمانکار را ملزم به اجرای قرارداد می‌نماید.

جذب برخی افراد تخصصی در بخش‌هایی مانند راهبری، نگهداری سیگنالینگ و مخابرات و مرکز کنترل فرمان نیز باید از طریق گزینش و با لحاظ نمودن صلاحیت‌های تخصصی و علمی و نیز نظارت و تأیید حراست انجام پذیرد؛ بخش‌های مذکور باید از بدنه کارفرما باشد و نمی‌توان این چنین کارهای مهم را برون‌سپاری کرد؛ از همین رو باید ۷۵ نفر نیرو به بدنه کارفرما اضافه شود؛ اما به دلیل دستور انسداد نیرو از سوی شورا و شهرداری، سازمان درخواست خود را اعلام و علی‌رغم پیگیری پنج ماهه، هیچ نیروی جدیدی به بدنه کارفرما اضافه نشده است.

سازمان، نیاز خود برای رفع کمبود نیروی انسانی را اعلام نموده، درخواست سازمان به کمیته جذب شهرداری تبریز ارجاع داده شده است. اتفاقاً عضو شورایی که اظهارات جذب نیرو به مترو را عنوان کرده، خودشان عضو کمیته جذب هستند و دستِ آخر مجوز جذب ۱۰۰ نفر از سوی کمیته جذب شهرداری تبریز تأیید شده است که تاکنون هیچ نیرویی از این مجوز به سازمان اضافه نشده است.

در حوزه تخصصی راهبری قطار نیز سیاست برآن بود که از طریق نیروهای موجود در مجموعه شهرداری تبریز استفاده شود از این رو با اعلام فراخوان داخلی در مجموعه‌های مختلف شهرداری مناطق و سازمان‌ها، ۱۰۴ نفر از همکاران شهرداری ثبت نام نمودند. در نهایت از بین این ۱۰۴ نفر، پس از گزینش‌های فنی، تخصصی، علمی و پزشکی، ۳۳ نفر حائز شرایط تشخیص داده شده‌اند که سازمان حمل‌ونقل ریلی، اسامی آن همکاران را به اداره سرمایه انسانی شهرداری اعلام کرده، منتظر مجوز نقل و انتقالات هستیم.

در پایان، لازم به توضیح مکرر هستیم که با توجّه به ماهیّت کار تخصصی و حساسیت‌های ویژه در ساخت و بهره‌برداری از مترو، سازمان حمل ونقل ریلی بر جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی با اعلام آمادگی و انجام مراحل گزینش با لحاظ کردن صلاحیت‌های علمی، تخصصی و فردی، تأکید دارد و در صورت ابلاغ مجوزهای درخواستی با اطلاع عمومی اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *