سرویس شهری تبریز بیدار / رضا نورزاد
محیط زندگی بر روی رفتار، کردار و حتی روح و روان افراد تاثیر مستقیم دارد و محیط خشک و بی روح انسان را افسرده و بر عکس محیط هایی شاد و با طراوت امید را به زندگی در انسان افزایش می دهد.
گاهی چیزهای کوچکی، شهر را با همه بزرگی اش تحت تاثیر قرار میدهد و فضای شهر را برای شهروندان زیبا و دلپذیر می کند و گاهی اوقات، همان چیزها منظر و سیمای شهری را با آسیب مواجه و چهره نازیبایی را ایجاد می کند.
این روزها با گذر از خیابان ها و معابر شهر نمایی نازیبا از تبلیغات محیطی می بینیم؛ تابلوهای تبلیغاتی که متعلق به شهرداری است و چشم ها را آزار می دهد، یعنی در واقع تبلیغ نادرست بهترین چشم انداز و فضای باز از افق نگاه عابران را گرفته است.
در نگاه اول از این تبلیغات معرفی کارخانه چسب به ذهن می آید ولی بعد از دیدن طرح های دیگر چنین به نظر می رسد که این تبلیغ با تعداد زیاد و بی رویه، سیما و منظر شهری را بر هم زده و شهر را در احاطه تابلوهای تبلیغاتی شخص خاصی با ژست های متفاوت قرار داده است.
یک ماه قبل وقتی به سازمان زیباسازی شهرداری برای نصب طرح های مناسبتی (عید غدیر و روز ازدواج و…) مراجعه کردیم گفتند باید از مراجع ذی صلاح تاییدیه طرح را هم بگیریم، حال این سوال مطرح است که آیا طرح های این کارخانه قبل از چاب و نصب تایید شده است یا خیر؟
پی نوشت اول:
علم بهتر است یا ثروت!؟؟؟
معلوم است ثروت، چون می توانی تمام مناظر شهری را از شهرداری کرایه کنی و عکس خودت را با ژست های گوناگون روی تابلوها نصب کنی و بیشتر از چهره های شهدا و علمای شهر دیده بشی!!!
پی نوشت دوم:
پول داشته باش و بر شهر فرمانروایی کن!
