محمد کلامی مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از غرفه تبریزبیدار در دهمین نمایشگاه مطبوعات استان گفت: افراد رسانه ای استان جوان و پویا هستند و امید به آینده دارند و در جریان سازی های اجتماعی قوی عمل کرده اند.
تحلیل در رسانه ها ضعیف شده و دلیل آن ضعف اقتصاد رسانه است
وی با بیان اینکه رسانه ها باید در دادن بینش اجتماعی تأمین شوند، افزود: مسئولان باید اقتصاد رسانه را تقویت کنند تا خبرنگاران به رسانه به عنوان کار موقت نگاه نکنند؛ مطالعه داشته باشند تا وضعیت تحلیلی و تولید محتوا بهتر می شود.
وی در خصوص نقدهای خود به عملکرد رسانه های استان گفت: در کنار تمام نقاط مثبت، تحلیل در رسانه ها ضعیف شده و دلیل آن ضعیف بودن اقتصاد رسانه است؛ باید از رسانه ها حمایت شود تا تیم خود را به مدت ده سال حفظ کنند در اینصورت پیوستگی کار ایجاد می شود و می توانند در زمینه ی محتوا مطالعه کنند که متاسفانه این امکان ایجاد نمی شود و به دلیل ضعیف بودن اقتصاد به صورت موقتی کار می کنند و در نتیجه عموما رسانه های ما از بعد تحلیل محتوایی مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جایگاه اصلی خود فاصله دارند.
کمیته امداد امنیت و فرهنگ جامعه را ارتقا می دهد
کلامی در مورد کمیته امداد نیز اظهار داشت: مردم باید به کمیته امداد اقبال بیشتری نشان دهند چرا که کمیته امداد امنیت و فرهنگ جامعه را ارتقا می دهد و به اقتصاد جامعه رونق می بخشد.
وی تاکید کرد: باید بدانیم که کمیته امداد یک صندوق صدقات بزرگ نیست و یک نهاد اجتماعی و فرهنگی پویا است که وجودش جامعه را از آسیب حفظ می کند و به سمت تعالی ارتقاء می دهد.
