در گفتگو با عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تبریز تشریح شد؛

ماجرای واگذاری واگن های متروی تبریز به قم و اصفهان چیست؟

بابایی اقدم بر پیگیری اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترفیک شهرداری تبریز در مورد واگذاری واگن های متروی تبریز به سایر شهرا تاکید کرد.

فریدون بابایی اقدم در  گفتگو با تبریزبیدار  در خصوص موضوع واگذاری واگن های متروی  تبریز به قم و اصفهان اظهار داشت: این قضیه فعلا طرح موضوع است و فکر می کنم که منتفی شود. ما باید به عنوان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا این موضوع را با نمایندگان مجلس مطرح کرده و پیگیری کنیم.

وی به جلسه مشترک اعضای کمیسیون عمران شورا با نمایندگان مردم تبریز با محور مترو اشاره کرده و گفت: این قبیل موضوعات به راحتی قابل پیگیری و قابل حل می باشد.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز افزود: آقای دکتر دبیری رئیس شورا این بحث را مطرح کردند و ما هم به عنوان اعضای کمیسیون باید پیگیری کنیم. هم و غم ما در شورای پنجم اتمام خط اول مترو است؛ حتی سازمان قطار شهری برنامه ای تحت عنوان پاره خط پنجم دارد که مکمل خط یک و دو باشد.

کُندی خط ۲ متروی تبریز و تجدید نظر در خط ۳

وی ادامه داد:  در خط ۳ مترو بعضی تجدید نظرها صورت گرفته است. خط ۲ هر چند کند بوده ولی در برنامه کاری است و زمانی که کار ساخت خط به اتمام رسید باید مورد بهره برداری قرار گیرد ولی همزمان با ساخت خط باید به فکر واگن ها هم بود.

بابایی اقدم بیان داشت: پیگیری ها باعث شده که تبریز استفاده خوبی از فرصت ها در بحث واگن ها و مطالبات از دولت داشته باشد.

عضو شورای شهر تبریز در خصوص عمل به تعهدات در بحث مترو توسط دولت و شهرداری اظهار داشت: بخشی از هزینه های مترو را دولت تقبل می کند و بخشی از آن را شهرداری برعهده دارد. از اولین روزی که مترو در تبریز شروع به کار کرده است در بعضی موارد، بیشتر دولت و در بعضی موارد، بیشتر شهرداری به تعهدات خود عمل کرده اند.

مخالفت شرکت راه آهن از طرح پیشنهادی قطار بین شهری تبریز – مراغه

وی گفت: در دوره چهارم و پنجم شورای شهر سعی ما این بوده که در موارد مربوط به منابع داخلی شهر، شهرداری به تعهدات خود در  مترو عمل کند .همچنین بخشی که به دولت مربوط می شود از طریق ظرفیت های ملی از جمله نمایندگان مجلس پیگیری شود.

بابایی اقدم همچنین در خصوص احداث متروی بین شهری بین تبریز و مراغه گفت: درخواست داریم این قطار در ورودی تبریز به صورت زیرزمینی بوده و به ترمینال مرکزی راه آهن تبریز وصل شود اما متاسفانه راه آهن مرکزی جمهوری اسلامی عکس این پیشنهاد را تصمیم گرفته که این کار علاوه بر ایجاد مشکل در حمل و نقل و بافت شهری، جلوه بصری ناخوشایندی داشته باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *