به گزارش تبریز بیدار ،رضا نورزاد در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ترکیب ناهمگون فضای مجازی و شبکههای اجتماعی منافع و مزایای زیادی را به همراه داشته است، اما در کنار آن ضررهای زیادی نیز به جای گذاشته و تنها رنگ و لعاب آسیبها را تغییر داده است.
وی افزود: انتشار اخبار در شبکههای اجتماعی میتواند دسترسی به خدمات و اطلاعات را بیشتر کند و فرد راحتتر به اطلاعات موردنیاز دسترسی پیدا کند اما در کنار آن میتواند سبب نشر اخبار جعلی و پرحاشیه نیز شود که برای تشخیص این اخبار باید سطح سواد رسانه در بین مردم افزایش پیدا کند.
فقدان سواد رسانه همانند رانندگی در جاده پرپیچ و خم بدون گواهینامه
دبیر نهضت سواد رسانه ای استان بیان داشت: نداشتن سواد رسانهای مانند نداشتن گواهینامه در مسیری پیچدرپیچ است و حضور در فضای مجازی نیازمند داشتن سواد رسانهای است.
نورزاد ادامه داد: نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی در حدود دو سال پیش به همت معاونت آموزش سازمان فضای مجازی بسیج با رونمایی از سند نهضت سواد رسانه ای فعالیت خودرا ابتدا در مرکز استان و سپس سایر نقاط استان شروع کرد.

دبیر نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت سواد رسانهای در جامعه امروز ادامه داد: بر این باور بودیم که سواد رسانه همانند سواد خواندن و نوشتن لازم و ضروری است و به نهضتی همچون نهضت سوادآموزی نیاز دارد تا مردم را در مقابل مشکلات و صدمات رسانهای واکسینه کند.
نورزاد با تأکید بر تربیت آموزشی و تدریس مدرسان سواد رسانهای متذکر شد: شیوه فعالیت این نهضت همانند نهضت سوادآموزی است، یعنی همانطوری که در نهضت سوادآموزی هرکس سواد دارد به دیگران هم آموزش میدهد، در این نهضت هم افرادی که سواد رسانهای دارند طی یک آموزش مختصر و البته مفید، آماده تدریس شده و در مراکز مختلف آغاز به کار میکنند.
تربیت ۲۰۰ مدرس سواد رسانه ای طی سال ۹۹
وی در پایان صحبت های خود گفت: در یک سال اخیر دو دوره تربیت مدرس سواد رسانه ای برگزار شده است که از بین ۵۰۰ نفر شرکت کننده از استان بالغ بر ۲۰۰ نفر بکارگیری و مطالب خود را در چهار سر فصل اصلی شامل رسانه شناسی، جریان شناسی رسانهها، فنون اقناع و تفکر انتقادی و درنهایت آداب مسائل رسانهها ارائه می کنند.
