تبریزبیدار گزارش می دهد؛

بزرگراه وعده ها به خط پایان می رسد؟ / قانون پایستگی «اهر-تبریز» از دولتی به دولت دیگر

با روی کار آمدن سید ابراهیم رئیسی بازار وعده های بزرگراه اهر تبریز از دولت های قبلی به دولت سیزدهم رسید.

سرویس اجتماعی تبریزبیدار/ جاده غیراستاندارد و باریک «اهر – تبریز» یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور است که در بیشتر ماه‌های سال شاهد تصادف‌های مرگ‌بار در این محور هستیم و این جاده به کابوس تبدیل‌شده است.

فلذا احداث بزرگراه اهر – تبریز از نیازهای ضروری منطقه ارسباران بوده و شاه‌راه ارتباطی تبریز به استان اردبیل، مغان و راه مواصلاتی شش شهرستان مشگین شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین  محسب می شود.

پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز در سال ۸۷ و در دوران دولت نهم کلنگ زنی شد اما در روند احداث آن در دولت های نهم و دهم تاخیر صورت گرفت و به دولت یازدهم به ارث گذاشته شد.

در سال ۹۴ حسن روحانی رئیس جمهور سابق در حاشیه سفر استانی به آذربایجان شرقی وعده افتتاح این بزرگراه به‌ عنوان پروژه مهم و حیاتی منطقه ارسباران را سال ۹۵ اعلام کرد اما متأسفانه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری نرسید.

داد و فریادهای بعضا مسئولانه و بعضا تبلیغاتی نمایندگان وقت آذربایجان شرقی در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی هم به جایی نرسید.

محرم زاده نماینده فعلی مردم شهرستان‌‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خرداد ماه سال ۱۴۰۱ وعده داده بود که پروژه بزرگراه اهر-تبریز پایان مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اما از مهر ماه مدنظر او تاکنون بیش از یک و نیم سال گذشته است.

با روی کار آمدن سید ابراهیم رئیسی نیز بازار وعده های از دولت های قبلی به دولت سیزدهم رسید.

اخیرا مدیرکل فعلی راه و شهرسازی استان از تخصیص اعتبار ۶۴ میلیارد تومانی برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز در سال‌جاری خبر داده است.

طبق اعلام امیر بخشی زاده، برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز با احتساب اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومانی که از منابع بانک ملت جذب شده و ۶۴ میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص می‌یابد و سرجمع اعتبارات اختصاص یافته به بزرگراه اهر-تبریز در سال‌جاری به ۱۸۹ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که با تخصیص اعتبار ابلاغی و جذب، بدهی ۸۵ میلیارد تومانی به پیمانکاران پروژه بزرگراه اهر-تبریز پرداخت می‌شود، می گوید: برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر-تبریز در حال حاضر اگر اعتبار به موقع تخصیص یابد به اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی نیازمندیم.

به اذعان بسیاری از مسئولان و فعالان حمل‌ونقل، جاده تبریز – اهر از پرترددترین محورهای مواصلاتی منطقه است که به دلیل واقع‌شدن در مسیر ترانزیت کالا و ارتباط برون‌مرزی یکی از با اولویت‌ترین محورهای حمل‌ونقلی در شمال غرب کشور برای توسعه و تبدیل‌شدن به بزرگراه به شمار می‌رود که امیدواریم شاهد اتمام احداث بزرگراه تبریز – اهر باشیم.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *