معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور؛

اتصال ایستگاه خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز در آینده / سبزترین محور ریلی ایران از میانه تا تبریز

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: طرح ریلی از ایستگاه خاوران تا ایستگاه فعلی راه آهن تبریز به طول ۲۷ کیلومتری که هدف ترانزیت به اروپا را ترمیم می کند در آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش تبریزبیدار، عباس خطیبی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح احداث راه آهن میانه _ بستان آباد _ تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش مسیر و اصلاح شبکه ریلی از شمال غرب به مرکز کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی افزود: بخش اول این خط آهن حد فاصله میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر از ایستگاه موجود میانه شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمنچای و تیکمه داش به ایستگاه بستان آباد اتصال می شود که این بخش در سال ۱۳۹۸ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اذعان کرد: بخش دوم نیز از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران در شهر تبریز ۴۴ کیلومتر طول دارد که هم اکنون اتمام یافته و در حال حاضر شاهد بهره برداری از آن می باشیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به کاهش ۴ ساعتی زمان سفر و ۱۱۴ کیلومتری طول مسیر و به تبع آن کاهش آلودگی‌های زیست محیطی این محور با عنوان سبزترین محور ریلی ایران نام گرفت.

خطیبی در مورد اهداف طرح ریلی جدید میانه _ تبریز بیان کرد: کاهش ۱۱۴ کیلومتر طول مسیر اتصال مرکز شمال‌غرب کشور به شبکه ریلی سراسری، کاهش ۴ ساعت زمان سفر با قطار، افزایش سهم بخش ریلی در ترانزیت کالا و مسافر و افزایش ظرفیت جابجایی حمل و نقل بار و مسافر می باشد.

وی افزود: کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توسعه اقتصادی، گردشگری و ایجاد اشتغال و ارتقای شاخص‌های حمل و نقل ریلی و اتصال مناطق کمتر توسعه یافته به راه آهن سراسری و ایجاد زیربنای لازم با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی و بازرگانی منطقه از مزایای دیگر این پروژه می باشد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در رابطه با مشخصات کلی این پروژه خاطر نشان کرد: ارزش افزوده این پروژه ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده و تعداد قطعات آن ۳ قطعه بوده و دو خطه می باشد .

وی در مورد مزایای این طرح اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده های هوا ، اشتغال زایی در دوره ساخت، کاهش خسارت سوانح، جابجایی مسافر ، جابجایی کالا ، در آمد حاصل از ترانزیت و کاهش میزان ترافیک از مزایای این پروژه می باشد.

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *