گزارش تبریزبیدار، محبوب عبدالله پور با بیان اینکه تعداد زیرگذر و روگذر تبریز بیش از دو برابر سایر کلانشهرهای کشور (به جز تهران) است، افزود: این موضوع باعث حل ترافیک نشده است. افزایش زیرگذر و روگذر در یک شهر به تنهایی نمی تواند موجب کاهش ترافیک و تسهیل در رفت آمد خودروها باشد.
وی افزود: در برخی نقاط شهر و به سبب موقعیت مکانی احتمال دارد با ساخت زیر گذر یا روگذر ترافیک در نقاط دیگر شهر افزایش یابد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری تبریز اضافه کرد: با ساخت تقاطع غیر همسطح خودروها به سمت مسیرهای جدید هدایت می شوند و احتمال ترافیک در تقاطعهای دیگر بسیار بالا می رود.
عبدالله پور با اشاره به ترافیک سنگین تقاطع روبروی بیمارستان ۲۹ بهمن در برخی ساعات روز اظهار کرد: تردد حدود ۴۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه تبریز و ۱۰ هزار نفر از اساتید، کادر و پرسنل این دانشگاهها به همراه بیمارستانهای امام رضا(ع) و شهیدمدنی و شهید قاضی طباطبایی از درهای مشرف به بلوار ۲۹ بهمن است که به نوعی بیشترین عوامل ترافیک سنگین در آن منطقه محسوب می شود.
وی ادامه داد: با اصلاح هندسی و البته هدایت خودروهای کادر درمان، اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز به درب مشرف سازمان برنامه بودجه و کمربندمیانی تا حد زیادی از بار ترافیکی تقاطع ۲۹ بهمن کاهش می یابد.
وی با اشاره به راهکارهای موجود برای تسهیل ترافیک شهر تبریز تصریح کرد: در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی و اعمال محدودیت های ترافیکی و زوج و فرد، مدیریت و هماهنگی و همچنین همکاری تمام دستگاههای اجرایی در استفاده مناسب از همه شبکه معابر، بار ترافیکی در نقاط زیادی از شهر مرتفع می گردد.
عبدالله پور در پایان با بیان اینکه تعدد زیرگذر به تنهایی نمی تواند بار ترافیک را کاهش دهد افزود: تعداد زیرگذر و روگذر تبریز بیش از دو برابر سایر کلانشهرهای کشور است و این موضوع به تنهایی راه کاری برای حل مسئله ترافیک نشده است.
انتهای پیام/
